ترانه آزادی

روزمره هایی در باب اجتماع و فرهنگ و ...

ترانه آزادی

روزمره هایی در باب اجتماع و فرهنگ و ...

ورساچی ایرانی

در پی روند کوتاه شدگی ، تنگ شدگی و نازک شدگی مانتوها ، تبدیل روسریها به نوار چسب 3 سانتی متری واستفاده از شلوارک( قدری بلندتر از شورت) به عنوان شلوار که در بسیاری از موارد براحتی و با چشم غیر مسلح میتوان کنتراست لباس زیر خانم ها ی محترمه را از فاصله های دور تشخیص داد نیروی محترم انتظامی دو ماه پیش اقدام به  اجرای طرح عفاف نمود که این طرح با استقبال شدید خانمهای پایتخت مواجه گردید و بسیاری از خانمها با ریختن آب توبه بر سر، ضجه زنان و شیون کنان از نوع پوشش قبلی خود ابراز شرمساری نموده و از ارشاد نیروی انتظامی تشکر کردند.خانمهای پایتخت که پس از این موضوع خانه نشین شده بودند و دیگر هیچ لباس مناسبی برای حضور در معابر عمومی نداشتند از نیروی انتظامی ،صدا وسیما ومجلس…عاجزانه درخواست نمودند که برای آنهاپوشش مناسبی تهیه نماید تا آنها بیش از این مرتکب معصیت نشوند.این در حالی بود که  پیش از آن هزاران پسر و مرد تهرانی که به شدت از طرز پوشش دختران و زنان ناراضی  بوده و به تنگ آمده بودند و آنرا مایه معصیت و به گناه افتادن خود می دانستند ، با تظاهرات، تحصن و بعضا خود سوزی به پوشش نامناسب دختران معترض شده بودند. دستگاههای متولی نیز که تا این حد درخواست مردم برای تعیین پوشش مناسب را گسترده دیدند اقدام به برگزاری یک فشن شو اسلامی با عنوان فشن ریحانه در مصلای بزرگ تهران نمودند. در این فشن طراحان بزرگی از کشورهای صاحب مد دنیا همچون افغانستان، ساحل عاج، سودان، کنگوی برازاویل و دیگر کشورهای صاحب نام دنیا در عرصه مد حضور داشتند. در این مراسم انواع گونیهای منجوق دوزی شده ، شلوارهای کرباسی ، دستکشهای چرمی ،چادر های برزنتی، پوتینهای ایمنی در رنگها و طرحهای مختلف به نمایش در آمد که با توجه به استقبال شدید بانوان تهرانی از این نوع پوششها انتظار می رود به زودی شاهد استفاده از این نوع پوشش در میان زنان تهرانی باشیم.

از میان همه مدلها یک مانتوی کرباسی که زمین را جاروب می کرد و بر سر آستینهای آن نقشهای اسلیمی  ملیله دوزی شده بود به همراه یک سیاه چادر کار عشایر لر  و یک روبنده عربی و یک کفش لاستیکی (گالش)پاشنه بلند به همراه یک جفت دستکش و یک کلاه ایمنی به شدت توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کرد و همگان از این ترکیب به عنوان یک ترکیب آرمانی برای پوشش  بانوان تهرانی یاد کردند.

در قسمت لباسهای شنا و استخر ( سوییم ور) نیز یک نوع بیکینی منحصر بفرد که بر روی چادر پوشیده شده و استفاده می شود مورد تصویب وتشویق قرار گرفت.

در بخش دختر شایسته نیز ، یک دختر محجبه که آرایش و نوع خاص سبیلهایش توجه داوران را به خود جلب کرده بود به عنوان " میس ریحانه " انتخاب گردید.

نظرات 3 + ارسال نظر
شازده خانوم یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 21:20 http://shazdekhanoom.blogsky.com

این ژست بوی عالیجناب کرم رو نمیداد؟

[ بدون نام ] یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 21:20

ببخشید منظورم پست بود

ندا یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 21:57 http://nena.blogfa.com

تکراری؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد