ترانه آزادی

روزمره هایی در باب اجتماع و فرهنگ و ...

ترانه آزادی

روزمره هایی در باب اجتماع و فرهنگ و ...

واااااااااای دندون دندونم کن! با دندون دوندونم کن!

قا این شعور سیاسی هم عجب حکایته غریبی شده ها! فرضا شما اگه این روزا از بغل 2 تا پسر بچه 8 -9 ساله رد شید و ببینید که دارن راجع به مذاکرات دارفور یا نا آرامیها در استان الانبار صحبت می کنن نباید اصلا تعجب کنید! یا اگه وقتی تو تاکسی نشستین و دارین به صورت یه دختر بچه لپ گلی 5 ساله که روی زانوی مامانش نشسته و شما سعی می کنید که هی با شکلک در آوردن باعث خنده ی اون بشید  و یهو بچهه از تو کیفش یه دفترچه در بیاره و شروع کنه راجع به قوانین زن ستیز با شما صحبت کردن  و شما رو متقاعد کنه که دیگه دوره ستم بر زنان به سر رسیده و باید طرحی نو در انداخته بشه ،نباید چشاتون از تعجب گرد شه!

حالا تو این هاگیر واگیر این مملکت گل و بلبل ما که سرش به تهش ضربه کاشته میزنه و یه ابر کامپیوتر هم عمری نتونه تمام ماجراهای فی الحال رو تحلیل کنه دعوای ما سر اینه که ما در کنفرانس آشتی در بغداد دستمون به کجای آمریکاییها خورده (یا بالعکس)!

خبرگزاریهای داخلی میگن که دست ما رودر رو بوده (بر خلاف شایعاتی که حاکی از پشت دست زدن ما به آمریکاییها ست) ولی بعد از دست ، ما پشتمون رو به آمریکاییها کردیم و دستمونو به علامت مخصوص سه بار روی بعضی از نواحیمون زدیم ولی آمریکاییها با رد این خبر میگن ما دست رو تایید می کنیم ولی بعد از دست ما به سرزنش ایرانیها پرداختیم که این مطلب باعث رنجش ایرانیها شده و ساعتها در گوشه کنفرانس به علامت قهر کز کرده بودند . عراقیها هم که کل کنفرانسشون تحت الشعاع دست و پای ایرانیها و پرو پاچه امریکاییها قرار گرفته طی یک اظهار نظر رسمی از طرفین خواستن که خیر امواتشون برن بیرون عراق و هر چقدر میخوان به هم دست بزنن!

حالا اینو داشته باشید که یه کمی پیشتر رییس جمهور در ادامه سلسله سفرهای استانی این بار به استان گیلان سفر کرده بود و طبق عادت خواست که در همه زمینه هایی که در مورد هر استانی اطلاعات داره به ابراز نظر بپردازه  این بود که در جمع نخبگان استان گیلان بر این نکته پای فشرد که زنان گیلان بر خلاف تمامی شایعات موجود در کمال پاکدامنی و عفت در تمامی عرصه ها حضور پر شور داشته اند . این سخنان رییس جمهور که قوت قلبی برای تمام مردان گیلان بود سبب شد تا رییس جمهور با اولین پرواز عازم پایتخت سودان گردد . سفر به سودان با امضا هزاران یادداشت تفاهم در زمینه های مختلف  دستاورد عمده ا ش تاسیس کارخانه سمند در سودان ، حمایت سودان از برنامه هسته ای ایران و خرید تکنولوژی در زمینه پرورش شتر و بافت چادر از سودان بود.

از سوی دیگر در حالیکه امریکاییها و جد و آبادشان سالهاست که هرگونه مذاکره را با ایران در هر زمینه ای تکذیب می کنند و حتی برای اثبات حسن نظرشان هفته ای یک ناو هوا پیما بر به خلیج فارس گسیل می کنند مقامات ما بر این نکته محوری پای می فشرند که اگر آمریکاییها به مذاکره با ایران تمایل دارند باید در سیاست هایشان تجدید نظر نمایند.

 القصه اگر  از مساله شهرام جزائری ، بنزین و کمسیون تلفیق ، فرار عسگری معاون وزیر دفاع ، شکستن پای علی آبادی رییس تربیت بدنی چشم پوشی کنیم به جنبش ناگهانی زنان و غم همیشگی نان معلمان می رسیم.

 حال آنکه پنج شنبه هفته گذشته به صورت کاملا ناگهانی و کاملا تصادفی جنبش معلمان و جنبش زنان به یکدیگر پیوند خورد و این نقطه پیوند جایی نبود جز ایستگاه مترو بهارستان!هر چند این پیوند عمیق باعث تعطیلی ایستگاه مترو و قطع تلفنهای آن منطقه گردیدولی آگاهان بر این باورند که با کسب این تجربه اگر تمامی نحله های فکری فعال و جنبشهای حاضر درعرصه عمل سیاسی از قبیل دانشجویان ،کارگران ، روزنامه نگاران و ....به این جنبش بپیوندند قطع یقین می توان متروی تهران را به حالت تعطیل در آورد. جالبتر آنکه بازهم به صورت اتفاقی این دو جنبش درروز 5 شنبه شعارهای همسو ودر حمایت یکدیگر سر دادند به طور مثال در حالیکه زنان فریاد میزدند فرشیدی حیا کن معلمو رها کن ! معلمان در پاسخ فریاد می زدند حق حضانت بچه حق مسلم ماست ! این شعارها باعث شد که جمع کثیری از نمایندگان مجلس که خسته از کار روزانه قصد داشتند با مترو خود را به خانه برسانند متوجه این جمعیت شدند و تصمیم گرفتند که خواسته های آنها را تمام و کمال بر آورده کنند ولی چون شعارها از منابع مشکوکی سر داده می شد و مثلا یک پیرمرد معلم بازنشسته خواستار حق سقط جنین شده بود باعث گردید که نمایندگان از نیروهای انتظامی که آنها نیز به صورت کاملا اتفاقی در محل حضور گرمی داشتند خواهش کنند که ضمن پذیرایی از حضار عده ای از آنها را برای استماع سر فرصت خواسته هاشون به محلی دوروبر هتل اوین انتقال بدن.

حالا تو این فضای بی ماجرا اهم اخبار بخش خبری 21 رو داشته باشین: عدم تغییر نرخ بلیط هواپیما، تغییر نرخ عوارض گمرکی در سال 86، تظاهرات مردم اسپانیا نسبت به آزادی یه زندانی جدایی طلب ایالت باسک، خشونتها در امریکای جنوبی بر سر ورود جرج بوش به اروگوئه و در آوردن یک میخ 3 سانتیمتری از قلب یک مرد و نجات جان وی .

نظرات 3 + ارسال نظر
مراد سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 18:05

هر دم از این باغ بری می رسد
تا تشیع صفوی بر این مملکت و بر فکر و اندیشه مردم حاکم باشد امید تغییری نیست

300film سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 18:27 http://300film.persianblog.com/

اعتراض به فیلم 300
به سایت زیر مراجعه کنید
http://300themovie.info/
برای امضای اعتراض نامه علیه این فیلم به سایت زیر مراجعه کنید:
این فیلم ایرانیان را به صورت موجودات و حشی نمایش داده:
http://www.petitiononline.com/wpci96c/
حتما برای بمب گوگلی این لینک رو در بلاگ یا سایتتون قرار دهید:
<a href="http://300themovie.info">300 the movie </a>
برای اطلاع بیشتر از بمب گوگلی به سایت زیر مراجعه کنید:
http://legofish.com/persiblog/004571.html

احمد سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 18:43 http://neghab.blogsky.com

میشه گفت...اره!!!
...
سبز باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد