ترانه آزادی

روزمره هایی در باب اجتماع و فرهنگ و ...

ترانه آزادی

روزمره هایی در باب اجتماع و فرهنگ و ...

وقایع اتمیه

 

" ااین روزنامه شریفه ماهی یکبار به طبع می رسد ، قیمت نسخه یکقران "

 نمره ی یکم

 

این ایام و ایام ماضیه آنچه باعث تکدر خاطرمان شده است ، امور مربوط به قائله " انرجی اتمه" است. دول متحده فرنگ سخت به نکوهش و تعرض ما کمربسته اند که این باعث خلجان خاطرمان گردیده است.

" سر جرج بوش " امریکی بالغرض با دنائت سیری ناپذیر قصد تعذیب دارد و هر چه ما دامن خود به تجنب می گزینیم ،استخلاص حاصل نمی گردد." تروییکه ی یروپی" نیز که از جیب ما بسیار چریده بودندسبیل بی مغزی و بی شرمی را بر رفق رجحان داده و دلیل الم خاطرمان گشته اند.

صدر اعظم گرمانی سلیطه ایست " انگله مرکل" نام ،که قرین پتیاره ی امریکی "کندلیزه" شده و مصمم به تادیب ما . اخیر شنیده ایم کندولیزه را به ایام شباب رفیقکی بوده ، قزوینی الاصل لیکن یحتمل جوانک چون آنچه قزوینیان را خوش می آید در کندولیزه نیافته با بی آبرویی زنیکه را رها کرده . حال سلیطه به تلافی ، " انرجی اتمی " را  بر سر قوم ایرانی دگنک کرده و دول خاور و باختر را بر سر ما تحریض می کند. حال هر چه جد و جهد بر ابتیاع وقت می کنیم و سفیر و سوغات به هوای فیصله امور جاریه به دیار فرنگ گسیل می کنیم ، معلل بنی اسراییلی می آورند که نمی شود و شما باید قسرا و جبرا فعالیت کمپنی اورینیم قریه نطنز را معلقه کنید.

این وزیر کبیر بریطانیا که ما گازری و پادویی آشپزخانه ملکه را برایش زیادت می دانیم نیز پیدا نیست چقدر رشوه گرفته که هر از گاهی حلقوم به خط ونشان برای ما می درد. هر چه می گوییم که ای خلق الله کافر ! ما تکنلوجی اتمیه را برای استحصال الکتریک می خواهیم به ما افترا می بندند که شما در پی " قنبل اتمی " هستید.هر چند سابق بر این طبعا و طوعا دل ما بر رفق با دول لا مذهب نبود ولی کرها رو به روسیه کبیر و چین آوردیم و از روی محبت و اعانت عهدنامه های پر منفع عنایت نمودیم لیکن شنیدیم سفیر کبیر روسیه تزاری در پشت ما جلوس نموده به توقیع و بد گویی که فلانی ها اگر ان را که شورای امنیه  ابرام نموده نکنند لاجرم دچار اعتسافند و از سبیل و طریق  مستقیم به انحراف می روند ! مردک دیوث مزه سیم و زر ایرانی هنوز زیر زبانش است و برای ما سر خر شده است.

امید ما به جذب و القا محبت به کتوله های چین و ماچین بیشتر است تا روسها . روسها سخت مستعد خالی کردن جیب ما بودند و باطنا ما را به پوست خیاری می فروشند القصه ما در حیص و بیص قائله اتمیه سخت پریشانیم و خزانه را  نیز روز گار جولقی و بی نوایی در پیش .چند دینار صنوقخانه ذخیره را با بو لهوسی وکلای  خورجین گشاد از کف داده ایم .لیک ما مصمیم که بر عرصه عمل خویش ثبات قدم ورزیم و به آرزوی خود دست یابییم و از لذایذ " انرجی اتمیه " بهره جوییم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد